9. 2. 2016

PREHLIADAME

Keď som išla ráno do práce, práve vychádzalo slnko. Nebo horelo teplými farbami a plávali po ňom oblaky. Bledé a hebké ako perinky; tmavé, vytvárajúce kontrasty. A na tom nádhernom pozadí prelietavali obrovské kŕdle vtákov... Tá krása mi vyrazila dych :)
No keď som sa s nadšením pozrela okolo seba, uvidela som ľudí pozerajúcich do mobilov a tváre bez záujmu. Toľko úžasných vecí prehliadame. :( Priveľmi sa sústredíme na seba a nevidíme kvôli tomu pekné veci okolo nás...
V minulosti bolo veľa ľudí veriacich. Robili v prírode, na poliach, so zvieratami... To, čo som ja videla dnes ráno, oni videli denne. Videli všetky zázraky - ako odchádza zima a prichádza jar. Ako sa rodí nový život (a aký dokonalý je hneď v začiatku!) :) Videli majestátnosť prírody, hviezdy ktorými sa mohli riadiť. Mesiac, ktorý sa pravidelne objavoval a vplýval na ich život... Možno nerozumeli. Nedokázali technicky opísať ako sa veci dejú - že je to presné nastavenie zemskej osi, gravitácia, príťažlivosť mesiaca... Netušili že aj tá najmenšia bunka je najdokonalejším strojom, že existuje DNA s perfektne naprogramovanými kódmi...  Nedokázali veci definovať. Ale mali pokoru. A viac času na obdiv. A svojím spôsobom - keď sadili a žali, keď sa spoliehali na slnko a dážď a ročné obdobia - svojim spôsobom spolupracovali s Bohom. My máme dnes oveľa viac poznania. Mnohé dokážeme definovať. Ale... koľko z toho všetkého dokážeme naozaj oceniť?
V piatok som si vzala do práce foťák a keď som o štvrtej odchádzala, väčšina ľudí stále sedela pri počítačoch... Neviem dokedy tam boli, no zmeškali úžasný západ slnka. Viem to, lebo som ho videla! :)) A večer som zaspávala s pocitom, že som videla niečo prekrásne. A že som za to veľmi VEĽMI vďačná... :)









10 komentárov:

  1. To je TAK krásný článek a ještě nádhernější fotky... Vykouzlilo mi to úsměv na tváři u večerního šálku kafíčka. Děkuju moc! :-) :-*
    Bebe
    PS: taky je mi záhadou, proč je pro lidi okolo mě zajímavější ten pidi displej telefonu než třeba výhled z okna. Vážně jim uniká spousta (ne)obyčejných věcí! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bebe dakujem moc!:) Ze si si nasla cas a energiu na taky krasny komentar! 😘 Velmi ma potesil! Pohladil... :) Urcite pozriem ruzoveho chrustika zajtra. Dnes som len nakukla, ale moc ma zaujal a zajtra ho cez PC presnorim poriadne!:) Dakujem :*

      Odstrániť
  2. Krásne napísané Luc, a foto ani netreba komentovať ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teda Evulik, od Teba si to speci cenim taku pochvalu!:) Lebo Ty vies... :) A tiez nechvalis zbytocne, takze ak ano... Tak moc dakujem! :*

      Odstrániť
  3. zas a znova :) pekne a pekne a krasne, super clanocek :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vazne Matko? :) Jeeej dakujem :) Neverila by som ze nejaky chlap docita az na koniec... :))) Vy byvate skor na strucne jasne a v odrazkach:D Tak teda wow ze si to zvladol:) A obrovske dakujem, vzdy ma tak povzbudis:)

      Odstrániť
  4. Luci já se z těch tvých fotek zblázním!!! :) Neskutečná nádhera! A často mě napadá úplně to samé.. proč si toho sakra ty lidi nevšímaj? Vždyť to je přece to ONO, ta nádhera je všude kolem nás! Nádherně jsi to napsala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Leni!:) Toto mi ppvies Ty ked vies ako vzdy snorim u Teba co nove pribudlo?! :))) Dakujem moc si to cenim :)

      Odstrániť