16. 10. 2015

ZMENA (NIE LEN) STRAVY

V našej rodine máme diagnózu - nenávidíme varenie :) Všetci :))) Takže by som neverila, že raz napíšem niečo o strave. :) NO TERAZ MUSÍM! :) Čisto zo zdravotných dôvodov som musela nasadiť 2týždne bez cukru a múky. A keď myslím bez cukru, myslím ÚPLNE bez cukru - žiadne sladké ovocie, pečivo, zemiaky, ryža, kukurica... Vlastne by bolo jednoduchšie vypísať tých pár vecí, čo som mohla :)))
Prvé tri dni som myslela, že zomriem :D Žila som na surovej zelenine a kefíroch. S mojou "láskou" k vareniu ma totiž nič iné nenapadlo... :) Lenže potom sa môj mozog vzbúril a začal chrliť nápady - čo tak placky? Jasné, zemiakové to byť nemôžu, ale čo keby som mixla cukinu, mrkvu a jablko? Pridala cesnak, koreniny, olej a potom ich dala piecť do rúry? TO BOLA TAKÁ DOBROTA!!! :) A čo tak namiesto zemiakového pyré uvariť šošovicu s mrkvou a rozmixovať ju? A čo tak...? Nápady sa sypali jeden za druhým a ja som si uvedomila, že mi tie veci chutia. Že nepotrebujem sladké. Že variť dokážem rýchlo a jednoducho. A ZDRAVO! :)
No najväčším bonusom bolo, keď som si uvedomila, že bruško, ktoré som sa neúspešne snažila zhodiť dva roky, už zhadzovať nemusím. ZMIZLO!!! :) Že sa mi vyčistila pleť. Že som plná energie a chce sa mi smiať... A že tým zmenám stále nie je koniec! :)
Napríklad som nikdy nemala rada beh - umierala som aj pri dobiehaní autobusu :) No keď som teraz prišla z práce, energie som mala toľko, že som jednoducho MUSELA BEŽAŤ :) Obliekla som sa a odbehla 4km. Vzdialenosť, pre ktorú ma pravidelní bežci vysmejú, no pre mňa to bola nikdy nepokorená méta :)))  :) A napriek očakávaniam som neumrela. Naopak, cítila som sa oddýchnutá a šťastná :)
Niekedy stačí zmeniť strašne málo. Skúsiť veci, do ktorých sa nám nechce. Alebo ktoré dokonca nenávidíme:))) A otvoria sa nám celkom nové obzory. Až ich vyskúšame, môžeme sa vrátiť naspäť. Alebo sa môžeme rozhodnúť kráčať celkom novou cestou.  Je vážne fajn urobiť zmenu a nechať sa prekvapiť. :)

Fotka z môjho prvého 4km-ového behu :) 


6 komentárov:

  1. Jej, tak to je super, teším sa s tebou! Veľakrát som už počula že strava robí neskutočné zázraky a párkrát som sa už pokúsila stravovať ozaj zdravo, ale vydržalo mi to tak dva dni :D ozaj to musí byť tak ako píšeš, že ak do toho človek investuje tú námahu, vráti sa mu. Snáď sa k tomu dokopem aj ja raz niekedy! Zatiaľ som začala nedávno len behať, lebo som raz z ničoho nič pocítila takú potrebu, ako ked je človek hladný a tak sa napije - je to neskutocny pocit! Veľmi pekný článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej zacala si behat?! :) No teda! :) Super, strasne sa tesim ze v tom nie som sama! :))) Dodava to neskutocnu energiu :)

      Odstrániť
  2. to varenie zase mňa začína chytať, len keby bolo viac času, :) ale toho nikdy nie je dosť. verím, že keď človek dokáže zmeniť stravu k lepšiemu, bude sa diať to čo aj tebe. strašne o tom snívam, ale sama to nedokážem, mám až príliš slabú vôľu. keby to bolo kvôli zdravotným ťažkostiam, tak asi by som mala dostatočnú motiváciu. je veľmi super že sa dobre cítiš tak nech ti dlho vydrží tento štýl stravovania a nech ťa to aj napĺňa (nielen fyzicky to všetko dobré jedlo ale aj vnútorne :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaale niekedy len treba pockat na spravny cas :) Alebo motivaciu :) Ja mam tiez hrozne slabu volu a ziadnu trpezlivost :) Raz sa TI to podari, uvidis :)

      Odstrániť
  3. To je super! A i to běhání, vůbec je dobře, že jsi šla!! :) Nejdůležitější je se "dokopat". A hlavně je fajn, že se cítíš tak dobře - četla jsi knihu "Jídlo na prvním místě?" Na blogu o ní mám článek, ta strava, o které píšou se asi dost podobá té, které jsi držela... a přijde mi, že i účinky o kterých mluví se projevily i u tebe. Dobrá nálada a spoustu energie :) budeš v té stravě pokračovat i nadále? Nebo se zase vrátíš k té staré? :)
    Getmovin by Deni

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, presne... to dokopanie sa je asi najtazsia vec na celom :) Nie, knizku som este necitala, ale blog presnorim :) Dakujem za tip :) Az tak extremne v tej strave pokracovat nebudem, ale zopar zmien urcite porobim :)

      Odstrániť