4. 7. 2016

DÁNSKY VIDIEK - 6/2016

Ak by som mala časť Dánska, v ktorej sme strávili 10dní opísať jedným slovom, zvolila by som "pôvabné". Nádherne zelené, jemne zvlnené. Neuveriteľne čisté. Domčeky so slamenými strechami obklopené kvetmi a stromami. Šum dažďa, spev vtákov. Vietor. Vôňa mora... Krajina vyzerala, akoby sa niekto na malom kúsku zeme snažil vysadiť raj a dal si záležať na každom detaile. :)

If I should describe a part of Denmark where we spent 10days in one word, I would chose the word "charming". Beautifully green, gently undulating. Incredibly clean. Houses with thatched roofs, flowers and trees around. Sounds of rain, singing of birds. Wind. Scent of the sea. The landscape looked like a someone had a intention to build a paradise there on a small piece of land, and he put depend on every detail. :)





Výhľad z našej záhrady (View of our garden)

Na ubytovanie sme prišli neskoro večer. Napriek tomu nás Inge privítala s úsmevom, bez najmenšieho náznaku nervozity. (Neskôr som zistila, že táto pohoda je pre Dánov typická) :) Ukázala nám kde budeme bývať a ja som odpadla! :))) Nebolo to ubytovanie, BOL TO DOMČEK Z ROZPRÁVKY! :) Biely s modrými trámami, plný kvetov a starodávneho nábytku, starostlivo opatrovaný mnohými generáciami, z ktorých každá v ňom niečo nechala (minimálne fotku) :)) Zo záhrady bol výhľad na more. Ráno ma budila vôňa stromov a spev vtákov. Pri jedle som z okna videla ovečky. Nie špinavé, zalepené zvieratá, ale malé, čistučké ovečky s milými papuľkami, ktoré sa chce človeku objímať :)) Dom stál na kopci nad morom, takmer na samote. O kúsok ďalej bolo zopár ďalších. Pri nich polia a lúky. 2-3 kravičky či koníky. Vôbec nevyzerali ako úžitkové zvieratá, boli čisté a spokojné. A vyzeralo to, že ich chovajú len preto, aby dotvárali pôvab krajiny. :)

We arrived late in the evening. Nevertheless Inge welcomed us with a smile, without the slightest hint of nervousness. (Later I found out, that the peace is for the danish very typical) :) She showed us where we will live and I fell off! :))) It wasn´t an accommodation, it was A HOUSE OF FAIRY TALE! :) White with a blue beams, full of flowers and ancient furniture. Carefully kept by many generations, each of which left something in it (at least a photo) :)) In the garden was a sea view. In the morning woke me up smell the trees and songs of birds. While I ate, through the window I watching the sheeps. Not dirty, sticky animals, but clean, small, cute sheeps, that a person wants to hug :)) The house stood on a hill overlooking the sea, almost alone. A little further away were more houses, surrounded by fields and meadows, somewhere with 2-3 cows or horses. They did not look at all as productive animals were clean and satisfied. It seemed that they kept just to dotvárali country charm. :)








Najbližšie mestečko - Odder - bolo od nás vzdialené 10km. Bolo malé, s jednou hlavnou ulicou, zopár obchodmi a námestím s fontánou. A tiež vlastným múzeom! Parkom s jazerom a leknami! A vlakovou stanicou s množstvom bicyklov. NEZAMKNUTÝCH! :) Možno je to veľmi subjektívne vnímanie, no ja som prišla domov s  pocitom, že Dánsko je krajina kde to "funguje". :) A musela som premýšľať, čo vlastne treba na to, aby bol svet okolo nás krajší... Ohľaduplnosť a úcta? Láska k prírode? Alebo iba trocha snahy? :)

The nearest town - Odder - was 10 km away. It was small town, with one main street, few shops, square and fountain. Also with their own museum! Park with lake and water lilies! And train station with lots of bicycles. UNLOCKED! :) Perhaps it´s a very subjective perception, but I came home with feeling that Denmark is a country where it "works". :) And I had to think about what exactly needs to be, to make the world around us more beautiful ... Caring and respect? Love for nature? Or just a little effort? :)






Cinotorín v Odder (Cemetery in Odder)


9 komentárov:

  1. mali ste tak pekne, si mohla kus danska doniest aj sem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Matko keby sa dalo... :)) Dakujem za koment. Ty rychlik :))

      Odstrániť
  2. Jej, tak toto naozaj vyzerá ako z rozprávky. Je obdivuhodné, že ste na dovolenku nešli váľať šunky k moru, ako väčšina národa, ale čerpali ste nové sily v takom nádhernom prostredí :) krásne fotky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och u nas to nie je obdivuhodne... :))) My sme 5rokov dozadu zazili dovcu pri mori - 40tky teploty, bez vetriku... lezali sme na plazi a spominali na nase krasne zelene slovenske hory a pytali sa preco sme isli prec :DDD Odvtedy sme na klasickej sunkovej dovci pri mori neboli ani raz. Ale nas nici teplo. KOho nie, verim ze si to tam moc uzije :) Dakujem za komentik :)

      Odstrániť
  3. To je krása, tešila som sa na fotky z Dánska :-) verím, že nie sú posledné!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonicka nie su posledne :) Davam ich dokopy postupne :) Len... tam to nie je iba o fotkach. Tam je to celkom ako na inej planete a treba to zazit a vstrebat... Skusim v dalsom popisat viac detailov ako to funguje, no aj tak... Ak budes mat moznost, urcite do Danska chod. Je to zazitok na cely zivot. :)

      Odstrániť
  4. jéj hneď by som si vedela predstaviť tam bývať ... a musím sa priznať tie priestory ( domček ) na ubytovanie sa mi veľmi páči ... i keď ja osobne kebyže tam bývam ... tak ho zdnuká premaľujem na bielo asi všetko ... veď ma poznáš :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lubuska dakujem. Ano aj ja, prestahovala by som sa. A ano, je mi jasne ze Ty by si ho dala na kompletku biely :D A ovecky by boli svetlo sive, alebo bezove... :DDD Poznam... :)))

      Odstrániť
  5. Je tam fakt krásne. .a tie domčeky ako z rozpávky a ten interiér. .velmi krásne :ň páči sa mi aj video z tohot výletu .. krásne, závidím :)

    OdpovedaťOdstrániť