30. 9. 2016

ODPUSTENIE



Neuvedomila som si to, kým sa nespýtal... Vieš, že zdravotné problémy na tejto strane tela súvisia s nevyriešenými konfliktami? Nemáš nejaký? Nie, jasné že nemám, ja mám predsa ľudí rada. :) Ani skrytý?
... myslela som, že je to zabudnuté, už sa skoro nestretávame. No keď sa opýtal, došlo mi, že pri tomto druhu stretnutia podvedome stuhnem. A zmiznem z dohľadu :))) Hm. Tak asi skrytý mám... :)
Koľko je vecí, ktoré spolu súvisia a neuvedomujeme si ich? A koľko by sme ich mohli zlepšiť, keby nás niekto upozornil?
Vždy som myslela, že rady o odpúšťaní a láske k nepriateľom sú v Biblii preto, aby zo mňa spravili lepšieho človeka. A štvalo ma, že som to ja kto sa má zlepšovať, keď tí druhí to nerobia. A aha aké prekvapenie! :) Tie rady tam nie sú aby uľahčili život im, ale mne. :) Keď dokážeme naozaj odpustiť, prehliadnuť a nehnevať sa, urobíme pre vlastný pokoj a zdravie veľa.
... po nejakom čase sme sa opäť stretli. Prekonala som nutkanie zmiznúť. A nestuhla :)) Premýšľala som, že je tiež len nedokonalý človek. Má vlastné nevyriešené veci a skryté bolesti. Bolo oveľa ľahšie nehnevať sa a nebrať tie šliapnutia na nohu príliš osobne. Usmiala som sa a  myslela to naozaj úprimne. :)
Jedna otázka. A priniesla mi pokoj, aký som pri tomto stretnutí necítila už roky... :) 


1 komentár:

  1. Příjemný blog a krásné fotky. A líbí se mi Slovenština, už jí tak často nevidím a neslyším. A ano, kolik věcí spolu souvisí a my si je neuvědomujeme. Baví mě ty souvislosti objevovat. A odpuštění... jak příjemné, když to uděláme!

    OdpovedaťOdstrániť